מטרתנו להגיע לכל לומד בארץ ובעולם - Anytime.Anywhere. לכל מחשב, טאבלט, טלפון ומשקפת AR/VR, לצורך ניטור מצב הלומד ע״י שימוש ב-CV (ראיית מכונה) ו-ML (למידת מכונה) ל:
התאמת תוכן אישית אוטומאטית
הערכה אלטרנטיבית
משוב ״מיומנויות רכות״ (soft skills) על ציר הערכה חדש (Z)
טכנולוגיה זאת ניתנת לחיבור גנרי לכל מערכות למידה און-ליין (MooC, LMS) ומערכות למידה ארגוניות.
לונה מיינד היא סטארט-אפ שנוסדה באמצע 2019, ומתמקדת בפיתוח ממשק רגשי בין אדם למחשב.
מה שמנחה אותנו כחברה וכיזמים, הוא מענה לבעיה ההולכת ומחריפה: קצב החיים והגירויים שאנחנו חשופים אליהם. ההתפתחות הטכנולוגית של השנים האחרונות, עם היישומים הגדלים שנועדו לסחור בקשב אנושי, הופכת לבעיה מתגברת. פיתחנו תוכנה ואלגוריתמיקה פורצת דרך, אספנו נתונים מאלפי משתמשים, מכרנו מוצרי תוכנה וחומרה במגווון אתרים, ושיתפנו פעולה עם מספר מרכזי מחקר בארץ, שממשיכים ללוות את הפיתוח במחקרים.
פעלנו רבות בתחום הקשב בבתי-ספר (2000 תלמידים) ובהכשרות מורים (30 השתלמויות), ובעקבות זאת פיתחנו מערכת משחקים חכמים הכוללת שישה אתגרים קוגניטיביים המופעלים על מסך, בשילוב חיישנים מרובים והתוכנה שלנו.
אימון של שבע דקות, נותן תוצאה השוואתית מותאמת אישית לשיפור ביצועים קוגניטיביים, הערכה ואימון
משתמשים יכולים להתאושש מדעיכה באופן מדויק ומנותר, לביצועים אופטימליים.
דשבורד לניתוח נתונים המספק תובנות שיפור לאורך זמן
המוצר מותקן כיום במוזיאון מדע, ומכוון למספר שווקים: תעשייה והייטק, חינוך, ספורט וגיל-שלישי.
כיום, רוב הלמידה הממוחשבת מבוססת על שני צירים: זמן לינארי X ואפקטיביות Y. אנו מוסיפים ציר חדש ללומדות: Z המטא-פדגוגי. תוכנת ה-Z רואה את הילד לומד, ועוזר לילד לראות את עצמו.
תוכנת ה-Z הינה שכבה ויזואלית נוספת מעל חומר הלימוד:
מתריעה על ירידה בפוקוס וסטרס גבוה.
פועלת לשיפור הקשב וחדות המחשבה בעזרת משחקונים קצרים, תרגילים פיזים ומחשבתיים אשר בסופן - חזרה מיידית והפעלה של התוכן הלימודי.
תומכת בכל לומדות וידאו, והתכנים מנוהלים עצמאית ע״י המורה.
שאלוני מעקב ומשוב עפ״י התוכנית הלימודית, ומאפשרת ליצור לוח מחוונים אישי וקבוצתי
אנו משתמשים ב-EEG וחיישן תנועה להקמת מרחבים ומעבדות אימון ניורו-פדגוגי, בתוך ומחוץ לכיתה על גבי מחשבים, טאבלטים ומסכים הקיימים בבתי-ספר.
להגשמת מטרתנו להגיע לכל לומד בארץ ובעולם, לכל מחשב, טאבלט, טלפון ומשקפת AR/VR. אנו עובדים על:
החלפת סנסור ה-EEG במצלמת רשת או כל מצלמה מובנית, על ידי שימוש ב-CV (ראיית מכונה) ו-ML (למידת מכונה) לניטור מצב הלומד ותרגום האותות הנשלחים לתוכנה במהלך הלמידה.
חיבור למערכות למידה און-ליין (MooC, LMS וכו..) ואפשור טכנולוגיה זאת למיליארד הלומדים הבאים, ללא צורך בחומרה יעודית.
כלים מתקדמים לניתוח, ובניית תכניות מערכתיות למקבלי החלטות בהנהלת מוסדות וברשות המקומית.
בשנת 2022 בוצע מחקר אקדמי להוכחת יעילות המערכת לשיפור מיומנויות למידה.
מחקר בביה״ס יסודי בן-גוריון במוצקין, בשיתוף אוניברסיטת באר-שבע, המחלקה לחקר המוח בניהולו של ד"ר שריקי, ובמימון הרשות לחדשנות.
המחקר עבר אישור ועדות אתיות של האוניברסיטה ומשרד החינוך.
נערך על פני שלושה שבועות, וכלל 6 יחידות לימודיות הכוללות תוכן-וידאו באורך מספר דקות ושאלון כמותני ואיכותני.
עיקר מסקנות הדו״ח האקדמאי (עפ״י ניתוח סטטיסטי):
״תוכנת לונהמיינד מזהה נכון את שיא חוסר הריכוז״
נבדק עפ״י תזמון הלחיצה על כפתור ה-Z בהתאמה למדד EEG alpha נמוך.
״לאחר הלחיצה על כפתור ה-Z, הפעילות של לונהמיינד תוך כדי למידה משפרת ריכוז. נותנת בוסט״.
נבדק עפ"י רמת EEG alpha גבוהה בעת חזרה לחומר לימודי.
שלבים להקמת מרחבי לונה מיינד:
צוות מוביל - קורס הכשרת שגרירי קשב, דיגיטלי או היברידי
התקנת מרחבי לונה מיינד בחדר מחשבים או ספרייה קיימים
חשיפה ואימון
דשבורד וליווי
מטא-למידה (ללמוד על עצמי תוך כדי למידה)
למידה חוויתית
שיפור מיומנויות לטווח ארוך ע״י אימון ממוקד מותאם אישית
מדידה ובקרה (dashboard)
יכולת הערכה אלטרנטיבית
ד״ר אסף הראל (מח׳ פסיכולוגיה WSU):
״המערכת מונעת אפקטים בלתי רצויים הנלווים בד״כ למדידה מפורשת של ביצועים (חרדת בחינות, הידיעה שאני נבחן כרגע וכד׳) על ידי מדידה של יכולות הלמידה של המשתמש בצורה אימפליציטית (כמעט שקופה למשתמש), תוך כדי יצירת חווית משחק אינטראקטיבית.״